Herramientas Personales
Usted está aquí: Inicio V - Bibliografía M - Q

M - Q

 

  • MacDougall, A. F. (1991). Acquisitions: Journals. En Line, M.B. (Ed.), Academic Library Management. Chicago: American Library Association.
 
  • Mack, D. C. (2004). Collection development policies: new directions for changing collections. Portal: Libraries and the Academy,  435-436.

 

  • Mancall, J. C. (1978). Resources used by high school students in preparing independent study projects: a bibliometric approach. Tesis doctoral, Drexel University.

 

  • Mankin, C. J., y Bastille, J. D. (1981). An analysis of the differences bettween density of use and raw use ranking of library journal use. Journal of the American Society for Information Science, 32, 224-228.

 

  • Mano González, M. d. l. (1998). Propuesta de un sistema de evaluación para bibliotecas universitarias. Revista Española De Documentación Científica, 21(2), 174-195.

 

  • Massísimo I Sánchez de Boado, A. (2002). Evaluación de colecciones en las bibliotecas universitarias (I) Métodos basados en el estudio de la colección. Anales De Documentación, 5, 245-272.
 
  • Massísimo I Sánchez de Boado, A. (2004). Evaluación de colecciones en las bibliotecas universitarias (II): métodos basados en el uso de la colección. Anales De Documentación, 7, 171-183.

 

  • McGrath, W. E. (1971). Correlating the subjects of books taken out of and books used within an open-stack library. College and Research Libraries, 32, 280-285.

 

  • McGrath, W. E. (1986). Parameters for cluster analysis of Library overlap. Informetrics 87-88.

 

  • McGrath, W. E. (1985). Collection Evaluation Theory and the Search for Structure.  Library Trends, 33(3), 241-246.

 

  •  Meneses, G., y Vignau, B. S. S. (2005). Collection development policies in university libraries: a space for reflection. Collection Building, 24(1), 35-43.
 
  • Miranda, A. L. C. (1993). Acervos de livros das bibliotecas das instituicoes de ensino superior no Brasil: situacao problematica e discussao de metodologia para seu diagnostico permanent. Book holdings in the libraries of institutes of higher education in Brazil: problematic situation and discussion of the methodology for its ongoing diagnosis. Ciencia da Informacao,  30-40.
   
  • Mitchell, E. S. et al. (1994). Book availability: academic library assessment. College and Research Libraries, 55(1), 47-55.
 
  • Monfasani, R. (2002). Bibliotecas universitarias: es posible evaluar la calidad de los servicios?. Simposio Electrónico Evaluación y calidad en bibliotecas.

 

  • Morse, P. (1968). Library Effectiveness: A Systems Approach . Cambridge, Mass: MIT Press.

 

  • Morse, P. (1972). Measures of Library Effectiveness. En Swanwon et al. (Eds.). Operations Research: Implications for Libraries. Chicago: Chicago Press.
 
  • Morse, P., y Ching-Chih, C. (1975). Using Circulations Desk Data to Obtain Unbiased Estimates of Book Use. Library Quaterly, 45(2), 179-194.
 
  • Mosher, P. (1985). The nature and uses of RLG verification studies.  College & Research Libraries New, 46 , 336-338.
 
  • Mount, E. (1986). Weeding of collections in sci-tech libraries. New York, London: The Haworth Press.
 
  • Moya Anegón, F. d. et al. (1996). Técnicas cuantitativas aplicadas a la biblioteconomía y documentación. Madrid: Síntesis.
 
  • Méndez de Rosa, A., y de la Viesca Espinosa de los Monteros, R. (1979). Métodos para valorar las revistas científicas.  Revista Española de Documentación Científica, 2 (4), 357-363.
 
  • Negrete Gutierrez, M. C., y Calva González, J. J. (1996). Desarrollo de colecciones y diseño de servicios. México: UNAM.
 
  • Negrete Gutiérrez, M. C. (2003). El concepto de desarrollo de colecciones. En Negrete Gutiérrez, M.C. El desarrollo de colecciones y la selección de recursos en la biblioteca universitaria(pp.3-15). México: CUIB, UNAM.

 

  • Nimer, R. J. (1980). Circulation and collection patterns at the Ohio State University Library 1973-1977. Library Adquisitions, 4, 61-70.

 

  • Nisonger, T. E. (1982). An annotated bibliography of items relating to collection evaluation in academic libraries, 1969-1981. College & Research Libraries, 43, 300-311.
 
  • Nisonger, T. E.  (2003). Evaluation of library collections, access, and electronic resources : a literature guide and annotated  bibliography. Westport, Conn. : Libraries Unlimited.

 

  • Norman, G. (1997). The Impact of Electronic Information Sources on Collection Development: A Survey of Current Practice. Library Hi Tech , 57-58(15), 1-2.

 

  • Olausson, C. (1992). Evaluation in university libraries: A tool for develoment?  Libri, 42(1), 63-74.
 
  • Orr, R. H. (1973). Measuring the goodness of library services : a general framework for considering quantitative measures. Journal of Documentation, 29, 315-332.

 

  • Osburn, C. B., y Atkinson, R. (1991). Collection management; a new treatise. Greenwich, London: JAI Press.

 

  • Otterson, S. (1971). A bibliography on standards for evaluating libraries. College & Research Libraries, 32, 128-141.

 

  • Pérez López, A. (2002a). El desarrollo de las colecciones: un estudio de evaluación en las bibliotecas universitarias espańolas. Tesis doctoral, Universidad de Granada, Granada.

 

  • Pérez López, A. (2002b). La evaluación de colecciones: métodos y modelos. Documentación De Las Ciencias De La Información, (25), 321-360.

 

  • Perrault, A. H. (1996). National Collecting Trends: Collection Analysis Methods and Findings. Library and Information Science Research, 21(1), 47-67.

 

  • Poll, R. (2001). Managing Service Quality with the Balanced Scorecard. 67th IFLA Council and General Conference, August 16-25.

 

  • Poll, R., y Te Boekhorst, P. (1998). Medición de la calidad : Directrices internacionales para la medición del rendimiento en bibliotecas universitarias - IFLA. Madrid: ANABAD.

 

  • Power, C. J. (1978). Automated circulation, patron satisfaction and collection evaluation in academic libraries : A circulation analysis formula. Journal of Library Automation, 11, 366-369.

 

  • Price,  D. J. C.  (1970). Citation measures of hard science, soft science, technology, and nonscience. En: C.E. Nelson y D.K. Pollack, eds.  Communication among scientists and engineers. Lexigton: Heath.  
Acciones de Documento