Herramientas Personales
Usted está aquí: Inicio V - Bibliografía Evaluación de bibliotecas universitarias

Evaluación de bibliotecas universitarias

 

  • Alonso Arévalo, J., Echeverría Cubillas, M. J., y Martín Cerro, S. (1999). La gestión de las bibliotecas universitarias: indicadores para su evaluación. Seminario sobre Indicadores en la universidad: información y decisiones (pp. 1-12).  Disponible en: http://eprints.rclis.org/492/1/Indicadores.pdf

 

  • Cullen, R. (2006). Operationalising the Focus/Values/Purpose Matrix: A tool for libraries to measure their ability to deliver service quality. Performance Measurement and Metrics, 7(2), 83-99.

 

  • Derfert-Wolf, L., Górski, M. M., y Marcinek, M. (2004). Management based on reliable comparative data. Library statistics and performance indicators. A common project of Polish research libraries. IATUL Proceedings, 14, 11-24.

 

  • Fang, C. (2005). Statistical evaluation of university libraries in China. Vine, 35(4), 221-229.

 

  • Ghaphery, J. (2002). My Library at Virginia Commonwealth University: Third year evaluation. D-Lib Magazine, 8(7-8).

 

  • Kao, C., y Lin, Y.-C. (2004). Evaluation of the university libraries in Taiwan: Total measure versus ratio measure. Journal of the Operational Research Society, 55(12), 1256-1265.

 

  • Lancaster, F. W. (1990). Has Technology Failed Us? Essen Symposium (pp. 1-13).

 

  • Mano González, M.d.L. (1998). Propuesta de un sistema de evaluación para bibliotecas universitarias. Revista Española De Documentación Científica, 21(2), 174-195.

 

  • Monfasani, R. (2002). Bibliotecas universitarias: es posible evaluar la calidad de los servicios? Simposio Electrónico Evaluación y calidad en bibliotecas.

 

  • Olausson, C. (1992). Evaluation in university libraries: A tool for develoment?  Libri, 42(1), 63-74.

 

  • Poll, R. (2001). Managing Service Quality with the Balanced Scorecard. 67th IFLA Council and General Conference, August 16-25.

 

  • Rodger, E.M.(1987).The evaluation of library and information services in times of economic restraint: The university view. Aslib Proceedings: New Information Perspectives, 39(11-12), 349-354.

 

  • Satoh, Y., Nagata, H., Kytömäki, P., y Gerrard, S. (2005). Evaluation of the university library service quality: Analysis through focus group interviews. Performance Measurement and Metrics, 6(3), 183-193.

 

 

Acciones de Documento